Preskočiť na hlavný obsah

Práca s XML v Jave

Ako pracovať (čítať, zapisovať dáta) v Jave z XML? Túto otázku som si kládol už dlhšiu dobu a pred nedávnom som sa rozhodol, že si nejakú technológiu osvojím. Na internete som sa dočítal, že najjednoduchším spôsobom je použiť technológiu SAX a pre zložitejšie dokumenty DOM. Pustil som sa do toho. Prvú vec ktorú som si všimol a ktorá mi na oboch technológiách vadila bolo, že to vôbec nebolo jednoduché. Keď pracujem s XML v jazyku PHP tak použijem triedu SimpleXMLElement ktorá má parametrický konštruktor kde odovzdám cestu k XML súboru a viacej sa nestarám o nič. K elementom pristupujem ako k atribútom triedy a iterujem ich ako pole. Prečo to tak nie je aj v Jave? To bola pre mňa záhadná otázka až pokiaľ som neobjavil technológiu JAXB. Keď som prišiel na to ak JAXB funguje hneď som začal hľadať na internete nejaký tutoriál ako sa ho naučiť. A podarilo sa. http://www.mkyong.com/java/jaxb-hello-world-example/ Jedno však v tomto tutoriále nie je spomenuté. A to, že ta trieda Customer sa dá vygenerovať automaticky zo súboru XSD. A to spustením xjc skriptu v v adresári $JAVA_HOME/bin/xjc -p [menny priestor] [xsd subor]. Uvediem príklad:
user@linux: my_project $ /usr/lib/jvm/java/bin/xjc -p net.adamjak.thomas.testy_na_vodicak.classes.xml net/adamjak/thomas/testy_na_vodicak/xsd/schemaXmlDokumentu.xsd

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Java - Súčet Listu s objektami BigDecimal

Pri používaní typu BigDecimal som narazil na zaujímavú úlohu a to sčítanie všetkých hodnôt v Liste. Majmä nasledovne definovaný list: List < BigDecimal > listOfBigDecimals = new LinkedList (); 1. spôsob je klasicke preiterovanie celého listu: BigDecimal sum = BigDecimal . ZERO ; for ( BigDecimal number : listOfBigDecimals ) { sum = sum . add ( number ); } 2. spôsobom je využitie stream.reduce() : BigDecimal sum = listOfBigDecimals . stream () . reduce ( BigDecimal . ZERO , BigDecimal :: add ); BONUS: spôsob s použitím reduce() v Kotline : val sum : BigDecimal = listOfBigDecimal . reduce { a , n -> a . add ( n ) }

Word z HTML v Jave

Tento krátky článok ukazuje ako pomocou knižnice docx4j vytvoriť dokument typu docx (Word). Potrebné knižnice môžeme nájsť na webe Docx4Java.org alebo v centrálnom repozitári mavenu (tuto cestu som si zvolil aj ja). Maven dependency: <dependency> <groupId>org.docx4j</groupId> <artifactId>docx4j</artifactId> <version>6.0.1</version> <type>jar</type> </dependency> <dependency> <groupId>org.docx4j</groupId> <artifactId>docx4j-ImportXHTML</artifactId> <version>6.0.1</version> </dependency> Vzorové použitie Vytvorenie docx dokumentu s jednou tabuľkou: package net.adamjak.tomas.htmltodocx; import java.io.File; import javax.xml.bind.JAXBException; import org.docx4j.convert.in.xhtml.XHTMLImporterImpl; import org.docx4j.openpackaging.exceptions.Docx4JException; import org.docx4j.openpackaging.packages.WordprocessingMLPackage; import org.docx4j.ope

Ako previesť .mp3 súbor do .wav v Linuxe

Počas Vianočných sviatkov som skúmal ako previesť pesničky ktoré mám v počítači vo formáte MP3 do formátu audio CD ktorý by bez problémov načítala aj moja postaršia veža. Samozrejme našiel som veľa spôsobov avšak asi najjednoduchším bol veľmi jednoduchý shell skript. Inštalácia je veľmi jednoduchá: # Ubuntu sudo apt-get install mpg123 # Fedora yum install mpg123 Používať tento shell skript sa dá dvoma spôsobmi. Buď budete prevádzať každý MP3 súbor samostatne pomocou tohto príkazu: mpg123 -w vystup.wav vstup.mp3 Alebo využijete jednoduchú funkciu ktorú vložíte do súboru .bashrc v vašom koreňovom adresári. mp3towav(){      [[ $# -eq 0 ]] && { echo "mp3wav mp3file"; exit 1; }      for i in "$@"      do           # create .wav file name           local out="${i%/*}.wav"           [[ -f "$i" ]] && { echo -n "Processing ${i}..."; mpg123 -w           "${out}" "$i" &>/dev/null && echo "don